Welkom! › Forums › 20150319 · Antwerpen · Mieke Hoing › Opdrachten › Module 1: Basis (TPACK)
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 7 stemmen, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 8 maanden geleden door Mieke.
-
AuteurBerichten
-
-
18/03/2015 om 14:11 #27150MiekeModerator
Pas het TPACK model toe op je eigen praktijk.
Selecteer één stukje content (een hoofdstuk, een theorie, een model, een doelstelling) en werk een blauwdruk uit voor dit stukje. Je doet dit door het stappenplan zoals vastgelegd in module 1 toe te passen. Je kunt hiervoor gebruik maken van bijgevoegd sjabloon.Post jouw blauwdruk hieronder tegen zondag 22 maart.
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken. -
20/03/2015 om 11:17 #27202Danny VerheydenDeelnemer
Dag Mieke,
In bijlage mijn eerste opdracht.
Is dit voldoende?Groeten,
DannyBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.-
25/03/2015 om 16:15 #27359
-
-
20/03/2015 om 20:58 #27217Eva MoeraertDeelnemer
Hallo allemaal,
hier ook mijn eerste opdracht.
Groetjes en fijn weekend!
EvaBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.-
25/03/2015 om 16:19 #27361MiekeModerator
Hallo Eva,
Je selecteerde een goed afgebakend stukje inhoud. Dat zorgt ervoor dat je in de komende weken de tijd kunt nemen om dat in de diepte uit te werken om zo tot een mooie (verzameling van) leerobject(en) te komen!
In de bijlage vind je mijn opmerkingen. Vooral het samenwerkingsaspect lijkt me niet evident voor de gekozen doelstellingen.
Mieke
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
-
-
21/03/2015 om 17:34 #27220Karen RyckaertDeelnemer
Hallo!
In bijlage ook mijn eerste opdracht…
Geniet van het weekend.Groetjes,
KarenBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.-
25/03/2015 om 16:26 #27364MiekeModerator
Karen,
Ik vind je doelstellingen heel helder en duidelijk geformuleerd.
Voor de werkvormen daag ik je uit om de oefening eens de maken, vertrekkende vanuit een opdracht om van studenten de theorie zelf te laten construeren. Lijkt me een boeiende oefening!
Uiteraard kies je zelf welke aanpak je in de volgende weken verder uitwerkt.Mieke
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
-
-
21/03/2015 om 19:34 #27222MiekeModerator
Al 3 opdrachten binnen, super! 🙂
Bekijk ook alvast elkaars opdrachten. Zouden jullie dezelfde aanpak kiezen? Heb je nog suggesties voor andere werkvormen? Hulpmiddeltypes?Maandag geef ik zelf feedback op de opdrachten.
Fijn weekend nog!
Mieke -
23/03/2015 om 18:04 #27284Griet LuytenDeelnemer
Hallo
Hier ben ik dan (eindelijk) met mijn bijdrage.
Omwille van onvoorziene omstandigheden te laat. Ik hou me eraan volgende opdrachten tijdig in te leveren.
Groetjes
GrietBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.-
25/03/2015 om 16:28 #27366MiekeModerator
Dag Griet,
Ik vind je aanpak lekker afwisselend, met voldoende activering voor studenten. 🙂
De uitdaging zal vooral liggen in het uitzetten van een realistisch tijdpad voor dit alles en in de wisselwerking tussen synchrone en asynchrone activiteiten.
Mieke
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
-
-
24/03/2015 om 13:33 #27309Mark GoovaertsDeelnemer
Beter laat dan nooit; hierbij mijn eerste poging:-)
Groeten,
MarkBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.-
25/03/2015 om 16:31 #27368MiekeModerator
Mark,
Blij dat je ’t ook gehaald hebt! 🙂
Ik lees heel veel goede ideeën, maar maak me de bedenking dat dit wellicht wat veel is om allemaal uit te werken binnen het kader van dit leertraject. Ik zou je aanraden om in eerste instantie keuzes te maken in de werkvormen/hulpmiddelen die je in de volgende weken gaat uitwerken.
Mocht er nog tijd over blijven, kun je uiteraard nog verder gaan 😉Mieke
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
-
-
25/03/2015 om 11:51 #27343Wouter DeketelaereDeelnemer
Beter nog later dan helemaal niet.
Volgende keer ben ik de eerste. Beloofd.Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.-
25/03/2015 om 16:34 #27370MiekeModerator
Hallo Wouter,
Ook bij jouw onderwerp lijkt het mij boeiend om studenten meer zelf aan het werk te zetten om kennis te construeren. Je zou ze een aantal voorbeelden kunnen laten analyseren en daar het patroon uit laten distilleren. Of misschien kun je hen eerst ’tegen de lamp laten lopen’ om hen te laten ervaren waarom design patterns zinvol zijn.
Zie bijkomende suggesties in de bijlage.
Mieke
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
-
-
25/03/2015 om 16:46 #27374MiekeModerator
Fijn om te lezen hoe jullie al aan de slag zijn gegaan met de werkvormen en hulpmiddelen uit het TPaCK model!
Met deze opdracht is het begin gemaakt. In de volgende opdrachten gaan jullie deze blauwdrukken verder uitwerken en finetunen.
Ik deel graag 3 tips die bij het lezen van jullie bijdragen bij mij naar boven kwamen:
- Durf bij werkvormen voor ‘weten’ en ‘weten hoe’ af te stappen van het ‘klassieke’ model van 1) instructie geven, 2) vragen stellen, 3) oefeningen / opdrachten.
Ga op zoek naar werkvormen waarbij studenten zelf actief aan de slag gaan. - Als je Powerpoint wilt gebruiken voor het ontwikkelen van zelfstudiemateriaal, houd er dan rekening mee dat de mondelinge toelichting wegvalt en dat je dit dus op een andere manier zult moeten opvangen. Deze instructiefilmpjes over gebruik van Powerpoint voor het maken van zelfstudiemateriaal geven je alvast enkele tips.
- Het viel me op dat weinigen kiezen voor hulpmiddelen voor synchrone samenwerking. Bekijk in de volgende module zeker de mogelijkheden. Misschien brengt het je nog op ideeën 😉
Op naar de ontwerpfase! 🙂
Groetjes,
Mieke - Durf bij werkvormen voor ‘weten’ en ‘weten hoe’ af te stappen van het ‘klassieke’ model van 1) instructie geven, 2) vragen stellen, 3) oefeningen / opdrachten.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.