- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 stemmen, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door .
Weergave van 1 genest antwoord
Weergave van 1 genest antwoord
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Welkom! › Forums › 20150319 · Antwerpen · Mieke Hoing › Opdrachten › Module 5: Samenwerkend leren – individuele opdracht
Hoe zou jij online samenwerkend leren integreren in (het stukje van) de opleiding die/dat jij hebt ontwikkeld?
Ik zou de studenten, met dezelfde opnametoestellen, in groep een wiki kunnen laten maken achteraf. Misschien helemaal op het einde van de module, bij wijze van inoefening/herhaling. En zo creëren ze hun eigen instrument om mee verder te werken.
Ik zou daar met een groepspunt werken + klein deel van de punten op groepsproces/samenwerking zetten en dat testen met een peer-evaluatie.
Noot : ik weet niet of dit echt noodzakelijk is bij deze module. Maar het maakt de module iets minder vrijblijvend. Wel weer extra verbeterwerk voor mij.
Hallo Eva,
Ik neem aan dat je de 4e vorm van groepswerk bedoelt, zonder lesgever?
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat dat groepswerk in jouw case niet echt een meerwaarde biedt. Ik denk dat de opdracht niet voldoende complex is om teamwork daarrond in gang te krijgen.
Maar ik begrijp dat je gewoon de denkoefening maakt in het kader van deze module.
Zelf zou ik in jouw geval het groepswerk eerder in het begin inzetten dan achteraf en ook eerder syncrhoon dan asynchroon. Zo zouden ze hun toestellen samen kunnen exploreren en bijv. via Skype hun bevindingen meteen uitwisselen, of laten zien waar ze een bepaalde feature gevonden hebben of zo.
Wat de evaluatie betreft: ik begrijp je keuze voor punten op het product + peer-evaluatie, maar het extra werk voor jou lijkt me ook hier weer niet in verhouding tot het leereffect voor de studenten.