Welkom! › Forums › 20150319 · Brussel · Inge De Vrieze › Opdrachten › Module 6: E-coaching
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 stemmen, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Marianne.
-
AuteurBerichten
-
-
29/05/2015 om 16:16 #27945IngeModerator
In deze module leer je wat coaching inhoudt binnen een digitaal leertraject.
De module geeft je nl. een woordje uitleg over de verschillende soorten rollen die je als e-coach opneemt om je cursisten te begeleiden en te motiveren. Daarbij is ook het geven van feedback cruciaal. We zoomen daarom in op alle aspecten van digitale feedback. Tenslotte leer je in deze module ook welke digitale hulpmiddelen je concreet kan inzetten om je e-coaching activiteiten te realiseren.De concrete opdracht vind je onder ‘e-coaching‘ op onze Google Site.
Succes en keep up the spirits!
Nog 2 modules te gaan, en dan zijn jullie volleerd ;-))https://sites.google.com/a/vdab.be/digitale-didactiek-2015/modules/6-e-coaching
-
02/06/2015 om 16:47 #27983Catalina PiscadorDeelnemer
Dag iedereen
Als bijlage kunnen jullie mijn voorbereiding vinden van de opdracht bij M6 E-coaching.
Groeten
CatalinaBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.-
14/06/2015 om 14:45 #28011MarianneModerator
Dag Catalina
In dit document heb je veel zaken overgenomen uit de module en een aantal zaken gemarkeerd. Ik veronderstel dat de gemarkeerde stukken die zaken zijn die jij ingebouwd hebt in je ontwerp? Alleszins heb je alle rollen er op een of andere manier aan toegevoegd en dat is dus alvast prima! 🙂
Ivm e-coaching schrijf je dat e-coaching geen must is, aangezien het een blended cursus wordt. In jouw verhaal zijn F2F en online complementaire werkvormen, maar dat geldt dan evenzeer voor je (e-)coaching. Dus het is toch goed dat je er een minimale vorm van voorziet, zoals bereikbaarheid via het forum en/of via mail, zoals voorzien in je ontwerp.
Ivm de sociale rol die je meteen gaat toepassen en de andere rollen die je meer in de toekomst gaat toepassen: hoe zie je dat evalueren? Op welke termijn? Hierbij speelt het aantal studenten waarschijnlijk een rol? Dat is volgens mijn nog een grote uitdaging voor jou, nl. hoe dat grote aantal (160) “managen” en e-coachen? Goede afspraken bij de start zullen zeker helpen, maar vergeet zeker ook niet goede afspraken te maken met jezelf 😉
Verder een goede reflectie! Op naar de 7de en laatste opdracht! 😀
-
-
03/06/2015 om 09:14 #27985Mieke SeysDeelnemer
In bijlage mijn opdracht ‘E-coaching’.
groetjes,
MiekeBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.-
14/06/2015 om 15:04 #28012MarianneModerator
Dag Mieke
Een mooie reflectie over hoe je zelf e-coaching zou integreren! 🙂
Hierbij nog een aantal opmerkingen/suggesties die je kan meenemen bij de verdere uitrol van je project:
* Je voorkeur voor groepsfeedback op het forum, kan ik begrijpen. Maar mensen hebben ook graag af en toe individuele feedback. Zie je mogelijkheden om dit af en toe toch in te bouwen? Via e-mail is een optie, maar is dat altijd nodig? Ik denk dat het type feedback en de effectieve inhoud hierin wel een rol zullen spelen, maar sommige zaken kunnen misschien gewoon op het forum? Misschien kan je eens even terugblikken op je eigen ervaringen in deze opleiding en dit forum? 😉
* Als je een blended opleiding voorziet, zijn de F2F en online momenten complementair en kan je inderdaad wel wat andere accenten leggen. Toch ben ik blij met je conclusie dat e-coaching bij elke vorm van online leren belangrijk is. 😀
* Mooi om te zien dat je een differentiatie maakt qua rollen en feedback voor de bedrijfsinterne opleidingen en de open opleidingen! De doelstellingen zijn waarschijnlijk verschillend en dat heeft inderdaad een impact op de hele didactische aanpak.Wat je vragen betreft rond e-coaching door 1 of meerdere personen en het eventueel opsplitsen van rollen, wil ik graag – voor ik antwoord – even de bal terugspelen (zo zijn we he 😉 ), want dit is inderdaad een boeiende en relevante vraag! Wat denk je zelf? En wat denken de collega’s?
-
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.