Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mieke SeysDeelnemer
In bijlage mijn opdracht ‘E-coaching’.
groetjes,
MiekeBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.Mieke SeysDeelnemerDag Inge
Bedankt voor de tip ivm het voorstellen ahv een filmpje!
Die neem ik zeker mee!Groetjes,
MiekeMieke SeysDeelnemerHallo iedereen,
Nav de opdracht rond ‘samenwerkend leren’, zou ikzelf graag werken rond het thema “flipping the classroom”. Is iemand geïnteresseerd om hieraan mee te werken?
Ik kan ondertussen volgende linken meegeven:
– http://www.kennisnet.nl/themas/flipping-the-classroom/ >>> enkele filmpjes en wat uitleg rond “flipping the classroom”
– https://www.youtube.com/watch?v=aZTWghpR684 >>> als je echt zin wil krijgen in ‘flipping the classroom’, dan moet je zeker dit filmpje bekijken : een interview op de Nederlandse TV met twee leerkrachten (geschiedenis en chemie) die in het kader van ‘flipping the classroom’ een serie filmpje maakten, die ondertussen al miljoenen keren werden bekeken; je hoort enkele studenten aan het woord die getuigen hoe die filmpjes hen geholpen hebben om de leerstof te begrijpen, beter dan de uitleg van de eigen leerkracht in de klas 🙂In bijlage heb ik alvast een aanzet gegeven tot SWOT-analyse; wie heeft nog andere ideeën om dit aan te vullen?
Thanks!
MiekeBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.Mieke SeysDeelnemerDag Inge en Marianne,
In bijlage mijn opdracht ivm. de uitrol en nazorg bij een online traject.
Groetjes,
MiekeBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.Mieke SeysDeelnemerDag Marianne,
Erg bedankt voor de feedback. Ik kan me volledig vinden in wat je schrijft, én het geeft me een gevoel dat “al dat werk iet voor niets geweest is”. 🙂 🙂 🙂
Wat de verfijningen betreft die je aangeeft: daar ga ik zeker mee aan de slag!Groetjes,
MiekeMieke SeysDeelnemerDag Marianne en Inge,
Hierbij dien ik mijn 3de opdracht officieel in 😉
Wat ik – tot nu toe – ontwikkeld heb is nog steeds toegankelijk via ilearn.fopas.be:
– Gebruikersnaam: DDI6569294
– Paswoord: fopas
Het is verre van af … maar het is wat het is.
Ik heb al heel wat geleerd uit dit proces:
– het materiaal dat je effectief wil gaan digitaliseren kan best tot in de details voorbereid zijn, en je hebt best al helemaal in je hoofd hoe je het wil gaan doen
– je deelt best in (heel) kleine stukken op
– het geheel vraagt véél tijd
– het uitproberen en uittesten van oefeningen vraagt óók veel tijd
– en wat je gisteren nog goed vond, daar twijfel je vandaag misschien toch wel weer aan 😉
Voor mij was het ook heel interessant om af en toe eens terug te kunnen gaan kijken naar wat er in de 3de module (ontwikkeling) precies werd gezegdMaar zoals gezegd, verre van af en nog veel werk aan de winkel.
Anyway, dank je wel al voor jullie feedback (dit heeft me tot nu toe al een heel stuk op weg geholpen).Mieke
Mieke SeysDeelnemerDag Inge en Marianne,
Mijn voorlopig ontwerp vinden jullie op ons online leerplatform i-Learn (Moodle), en is allesbehalve afgewerkt!
Dit gaat ook nog maar over een deel van wat ik in mijn ontwerp had genoteerd.
En alleen dit deel was al ontzettend tijdsintensief! 🙂
Ik heb een account voor jullie gecreëerd; inloggen via ilearn.fopas.be
Toegangscodes:
– Gebruikersnaam: DDI6569294
– Paswoord: fopas
Je vindt mijn ontwerp via het linkermenu > klikken op “i-Learn Closed Groups” > daaronder : “klantgericht hand”
Ik heb eigenlijk eerst nog een hele strijd geleverd met Moodle; een “les” creëren in Moodle was voor mij nog een volledig onbekende.
Ben er toch in geslaagd, maar moet daar toch nog veel dingen ontdekken.
Zoals jullie kunnen zien is mijn eigenlijke ontwikkeling nog anders geworden dan wat ik voorzien had tijdens mijn ontwerp. Dit heeft voornamelijk te maken dat ik, tijdens mijn ontwerp, nog onvoldoende zicht had op het materiaal dat ik zou gaan gebruiken (ik moest het eigenlijk nog ‘ontwikkelen’), waardoor au fur et mesure andere inzichten ontstonden ivm het ontwerp. Dit is alvast één leerpunt voor mij: je kan best eerst heel duidelijk zicht hebben op het materiaal dat je wil gaan digitaliseren, vooraleer je echt een ontwerp voor de digitalisering ervan kan opmaken.
Momenteel nog niet tevreden over:
>>> Structuur van de cursus: Integreer ik alle onderdelen die ik voorzien had in mijn ontwerp in één les; dit wordt dan wel erg veel?
>>> Ik had – voordat het me begon te dagen hoe een les te ontwerpen in Moodle – al een paar oefeningen rond communicatie in Moodle gemaakt. Ik slaag er niet in om die in mijn ‘les’ communicatie te integreren; zou nochtans graag de eerste oefening rond het referentiekader integreren, omdat ik daar feedback had in opgenomen, en bij de verschillende ‘test’-mogelijkheden in een les in Moodle vind ik niet hoe ik daarbij feedback kan voorzien
>>> In het onderdeel rond professioneel telefoneren vind ik dat er te veel ‘open opdrachten’ zijn (en bovendien nog niet gevonden ik daar – onmiddellijk – feedback kan voorzien; ik wil graag ook een paar andere soorten oefeningen voorzien, maar die moet ik ook nog ontwikkelen 🙂
>>> ………………..
Laat me het daarbij voorlopig houden. Ik heb hier nog wel wat werk voor de boeg 🙂 🙂Mieke
Mieke SeysDeelnemerDag Inge,
Bedankt voor de feedback.
Dit geeft zin om ermee verder te gaan 🙂Mieke SeysDeelnemerIn bijlage mijn bijgewerkte opdracht “Ontwerp” (tabblad 2 – ‘Ontwerp 2’)
Wat de kolom “bruikbaar bestaand materiaal” betreft: dat heb ik geïnterpreteerd als “materiaal dat ‘gebruiksklaar’ is om gedigitaliseerd te worden”. Ik beschik wel over wat (verschillende bronnen) van materiaal die ik kan gebruiken, maar dit zal ik zelf toch eerst nog (inhoudelijk) moeten herwerken vooraleer ik ermee aan de slag kan gaan om het te gaan digitaliseren. Vandaar de vele ‘neens’ in deze kolom.Bedankt alvast voor de feedback.
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.Mieke SeysDeelnemerBedankt voor de uitgebreide feedback Marianne.
Ik zet er nog eens opnieuw mijn tanden in 😉Mieke SeysDeelnemerIn bijlage mijn Opdracht 2 ‘Ontwerp’.
Ben er niet helemaal zeker van of dit nu voldoende uitgediept is om verder te gaan naar volgende module. En tegelijk word ik wat ongeduldig om naar volgende module over te stappen om te kijken hoe ik dit nu in hemelsnaam op een deftige, didactisch verantwoorde, boeiende én aantrekkelijke manier gedigitaliseerd zal krijgen. 😉
MiekeBijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.Mieke SeysDeelnemerDag Marianne,
Dank je voor jouw feedback.
Ivm de tracking hulpmiddelen: ben er nog niet uit of ik hier echt effectief gebruik van wil maken, misschien in een eerste fase eerder niet. Het is wel zo dat we bij Fopas een “online leerplatform” hebben, gebaseerd op Moodle (ilearn.fopas.be). Er is een publieke kant aan, en een gesloten kant, waar medewerkers uit de verzekeringssector via hun persoonlijke codes toegang toe hebben (enkel tot de content gelinkt aan de – klassikale – opleidingen die ze gevolgd hebben/volgen/zullen volgen). Ik zou graag mijn ‘digitale content’ in dit leerplatform integreren, aan de gesloten kant, zodat welbepaalde medewerkers zich hiervoor kunnen “inschrijven”.groetjes,
MiekeMieke SeysDeelnemerMijn vraag is ondertussen opgelost.
Met dank aan Claire 🙂Mieke SeysDeelnemerDus toch even proberen op jouw bijdrage reageren.
Bedankt in elk geval Claire, was voor mij interessante achtergrondinformatie !Mieke
Mieke SeysDeelnemerIn bijlage mijn bijdrage aan opdracht 1.
En heb meteen al een vraag: ik wilde graag reageren op bijdrage van Claire (was heel interessant voor mij als achtergrondinformatie), maar vind niet hoe ik specifiek op haar bijdrage kan reageren > reactie verschijnt altijd als algemene reactie bij Module 1?Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken. -
AuteurBerichten