Quiz-summary
0 of 3 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
Information
Met deze quiz kan je je kennis testen ivm digitale hulpmiddelen bij e-coaching. Zo heb je voor jezelf een overzicht van welke materie je meer of minder goed beheerst, en waar je dus eventueel nog wat kan bijwerken.
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Results
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 points, (0)
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- 2
- 3
- Answered
- Review
-
Question 1 of 3
1. Question
Vul het correcte woord in.
Kies uit de volgende woorden: webphoning, synchroon, asynchroon, videoconferentie, chat, opgenomen audio- Als je direct wilt inspelen op de noden van je cursist, gebruik je hiervoor best een (synchroon) communicatiemiddel. Een synchroon hulpmiddel dat je kan inzetten op het moment dat je één cursist mondeling wil coachen is (webphoning). Wil je daarentegen deze éne cursist schriftelijk begeleiden via een synchroon hulpmiddel, dan gebruik je beter (chat)
Correct
Helemaal juist!
Via synchrone kan je rechtstreeks met je cursisten communiceren. Je kunt onmiddellijk inspelen op de noden die bij je cursisten leven.
Als je asynchrone communicatie gebruikt om je cursisten te coachen, ben je niet zeker op hetzelfde moment online aanwezig waardoor je niet direct op de noden van je cursisten kunt inspelen.
Webphoning is een synchroon, mondeling communicatiemiddel dat wordt ingezet voor één cursist.
Chat is een synchroon, schriftelijk communicatiemiddel dat wordt ingezet voor één cursist.
Incorrect
De correcte antwoorden zijn: synchroon, webphoning, chat
Via synchrone kan je rechtstreeks met je cursisten communiceren. Je kunt onmiddellijk inspelen op de noden die bij je cursisten leven.
Als je asynchrone communicatie gebruikt om je cursisten te coachen, ben je niet zeker op hetzelfde moment online aanwezig waardoor je niet direct op de noden van je cursisten kunt inspelen.
Webphoning is een synchroon, mondeling communicatiemiddel dat wordt ingezet voor één cursist.
Chat is een synchroon, schriftelijk communicatiemiddel dat wordt ingezet voor één cursist.
-
Question 2 of 3
2. Question
Welk digitaal hulpmiddel wordt hier omschreven?
Je gebruikt dit hulpmiddel als communicatiekanaal om een goede interactie tussen jezelf en je groep cursisten tot stand te brengen. Je kunt de communicatie perfect organiseren als je jezelf beperkt tot éénrichtingscommunicatie. Wil je er een interactieve sessie van maken dat maak je best op voorhand goede afspraken. Zo voorkom je dat het geheel warrig overkomt.
Correct
Correct geantwoord!
Videoconferentie is een synchroon communicatiemiddel, wat betekent dat hier een directe interactie tot stand kan komen met een groep cursisten.
Met opgenomen audio kan je wel een boodschap overbrengen naar een groep cursisten, maar hierbij is geen directe interactie mogelijk, aangezien dit een asynchroon communicatiemiddel is.
Een forum biedt ook de mogelijkheid om een grotere groep cursisten in één keer te bedienen. De reacties zijn door elke cursist te raadplegen en iedereen kan feedback geven. Maar ook dit communicatiemiddel is asynchroon, en laat dus geen directe interactie toe.
Incorrect
Het correcte antwoord is videoconferentie
Videoconferentie is een synchroon communicatiemiddel, wat betekent dat hier een directe interactie tot stand kan komen met een groep cursisten.
Met opgenomen audio kan je wel een boodschap overbrengen naar een groep cursisten, maar hierbij is geen directe interactie mogelijk, aangezien dit een asynchroon communicatiemiddel is.
Een forum biedt ook de mogelijkheid om een grotere groep cursisten in één keer te bedienen. De reacties zijn door elke cursist te raadplegen en iedereen kan feedback geven. Maar ook dit communicatiemiddel is asynchroon, en laat dus geen directe interactie toe.
-
Question 3 of 3
3. Question
Welke van onderstaande digitale hulpmiddelen zijn asynchrone hulpmiddelen?
Correct
Heel juist!
Asynchrone communicatie gebruik je om je cursisten te coachen als je niet op hetzelfde moment online aanwezig kan zijn, voorbeelden hiervan zijn opgenomen video, email en wiki.
Met synchrone communicatie hulpmiddelen ben je tegelijk online aanwezig en kan je dus direct op de noden van de cursist inspelen.
Incorrect
In de theorie vind je bij de digitale hulpmiddelen een overzicht van synchrone en asynchrone hulpmiddelen.
Asynchrone communicatie gebruik je om je cursisten te coachen als je niet op hetzelfde moment online aanwezig kan zijn, voorbeelden hiervan zijn opgenomen video, email en wiki.
Met synchrone communicatie hulpmiddelen ben je tegelijk online aanwezig en kan je dus direct op de noden van de cursist inspelen.