– Learning content and learning objects
– Structure and scenario
Quiz-summary
0 of 4 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
Information
.
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Results
Time has elapsed
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- Answered
- Review
-
Question 1 of 4
1. Question
Je beperkt je aantal niveau’s in je structuur best tot maximaal
Correct
Inderdaad 3 is het juiste antwoord. Dit aantal kan je cursist perfect beheersen en er het overzicht van bewaren.
Incorrect
Als je jouw keuze volgt, bestaat de kans dat je cursist het overzicht verliest. In de theorie vind je mooi terug dat je best maximaal 3 niveau’s aanhoudt om je cursist voldoende te prikkelen.
-
Question 2 of 4
2. Question
Zet de volgende drie termen in de juiste volgorde
-
Globaal
-
Analytisch
-
Synthetisch
Correct
Perfect. Hieronder vind je nog een korte uitleg waarom dit de juiste volgorde is.
– Globaal: vertel eerst wat er gaat komen.
– Analytisch: werk dan element per element uit.
– Synthetisch: breng op het einde alles samengevat bij elkaar.Incorrect
Niet helemaal.
De juiste volgorde is:
– Globaal: vertel eerst wat er gaat komen.
– Analytisch: werk dan element per element uit.
– Synthetisch: breng op het einde alles samengevat bij elkaar.Het is belangrijk dat je eerst vertelt wat er gaat komen vooraleer je stap voor stap op de details inzoomt om op het einde af te sluiten met een samenvatting van wat je cursist zonet heeft doorlopen.
-
-
Question 3 of 4
3. Question
Wat zijn leerobjecten?
Correct
Correct meerdere van die leerobjecten vormen een leerinhoud, want dit bestaat uit een verzameling van leerobjecten. Leerobjecten kunnen tekst, beelden, hyperlinks, maar ook uit audio, video of animaties, al dan niet met interactie zijn.
Incorrect
Dit antwoord is niet correct. In de theorie kan je het volgende terugvinden:
Een leerinhoud bestaat uit een verzameling van leerobjecten die op hun beurt één onderwerp op één manier uitleggen. Zij kunnen bestaan uit tekst, beelden, hyperlinks, maar ook uit audio, video of animaties, al dan niet met interactie.
Een leerobject is dus een object dat één onderwerp op één manier uitlegt. -
Question 4 of 4
4. Question
Als je leerobjecten aanmaakt let je naast de herbruikbaarheid er ook best op dat ze zoveel mogelijk verwijzingen naar andere leerobjecten hebben.
Correct
Juist. Ze bevatten zo min mogelijk expliciete verwijzingen naar elkaar, zodat op basis van deze kleine leerobjecten grotere assemblages of leerpaden voor verschillende doelen gemaakt kunnen worden.
Incorrect
Dit klopt niet. Leerobjecten bevatten zo weinig mogelijk expliciete verwijzingen naar elkaar, zodat op basis van deze kleine leerobjecten grotere assemblages of leerpaden voor verschillende doelen gemaakt kunnen worden.